30 November 2011

Selipar bini carik ikat dawai ....

Adakah orang ini siuman ...

Memetik wall post Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah :

29 November 2011

Buat magic x jadi ...

Bini bekeng ....

Dibelasah sebab sampah ....

KK tak terkejut membaca myMetro 'Cedera dibelasah tegur wanita buang sampah'. Cuma apa yang tak kena dengan masyarakat kita sekarang. Dunia semakin canggih, semakin moden, tapi fikiran dan sikap masih di tahap orang 'zaman batu'.

Harimau akui terleka ....

Aksi Mohd. Fandi Othman (tengah) yang diasak pemain Bahrain dalam perlawanan Kelayakan Olimpik di Stadium Nasional Bukit Jalil, kelmarin

KUALA LUMPUR - "Perasaan saya amat kecewa kerana tidak dapat membalas pengorbanan para peminat yang datang menyokong kami dari awal sehingga akhir perlawanan.

"Untuk itu saya meminta maaf kepada semua penyokong bola sepak negara kerana menghampakan anda semua dengan kekalahan ke atas Bahrain."

Demikian luahan pemain sayap skuad bawah 22 negara, Mohd. Fandi Othman selepas skuad negara kalah 2-3 kepada Bahrain pada perlawanan Kelayakan Olimpik kelmarin.

Mengakui masih sukar menerima kekalahan tersebut, Fandi berkata, kelekaan selepas mendahului 2-0 menjadi penyebab utama mereka dikejutkan dengan tiga gol pantas Bahrain.

Ia meleburkan impian pasukan negara untuk mencatat kemenangan pertama dalam saingan pusingan akhir kelayakan Sukan Olimpik London 2012.

"Selepas mendahului dengan kelebihan dua gol, kami sedikit leka dan mengambil sikap mudah tambahan lawan bermain dengan 10 orang.

"Sebaik sahaja lawan memperoleh gol pertama pada minit ke-80, mereka seolah-olah mendapat semangat baru.

"Sedangkan kami sebaliknya gagal bertahan dengan baik mempertahankan kedudukan.

"Perlawanan ini boleh dikatakan paling pahit dalam karier saya bergelar pemain bola sepak profesional.

"Diharapkan kekalahan semalam memberikan pengajaran paling berguna kepada saya dan rakan-rakan yang lain pada masa akan datang, " kata Fandi, yang beraksi dalam kecederaan hamstring sepanjang perlawanan.

Selain Fandi, seorang lagi tonggak tengah, Mohd. Irfan Fazail juga terpaksa menghabiskan baki permainan dalam keadaan cedera.

Ini kerana tiada lagi pertukaran pemain dapat dilakukan selepas Wan Zack Haikal, Mohd. Affize Faisal dan Mohd. Nazmi Faiz digantikan kerana turut mendapat kecederaan.

Pertahanan negara, Mohd. Fadhli Shas juga meminta maaf kepada kepada penyokong, sambil mengakui dia sukar melelapkan mata apabila mengenangkan kembali detik 10 minit terakhir perlawanan.

"Saya tidak dapat tidur semalaman selepas perlawanan. Sukar hendak percaya dengan apa yang terjadi, tidak tahu bagaimana saya hendak memperjelaskan bagaimana situasi sebenar semalam.

"Segalanya berlaku dengan pantas, pemain hilang fokus dan kebanyakan antara kami mula keletihan di samping beberapa rakan sepasukan bermain dalam keadaan cedera, " katanya.

Walaupun sedar peluang Malaysia semakin tipis untuk melayakkan diri ke saingan Sukan Olimpik London, Fadhli tetap berharap mereka dapat menebus maruah yang tercalar pada perlawanan di Bahrain yang dijadualkan pada 5 Februari depan.

"Kami akan cuba lupakan kekalahan dengan Bahrain, kami mahu memulihkan kembali semangat dalam masa tiga bulan ini apabila akan ke Australia pada bulan depan," katanya.

Sumber : Utusan Malaysia Online

28 November 2011

Kambing berendam ....

Peggghhhh ..... apa nyer tajuk entri .... Kopi Pracampuran .. Susu Kambing Cappuccino (GOAT MILK) ..... Yang menjadi menariknyer, camne ada lak anak kambing dok berendam dalam cawan tu .... Nasib baik comel gak kambing tu ... Kalo tak, sure x de yang nak minum ...

Itu maksudnya ....

Salah tafsir maksud ayat Quran, "Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri"



Sekadar berkongsi ...

27 November 2011

Ada yang nak kena sumpah nie ....

Nie apa kes .... tak pergi sekolah ker .. tu laa orang pergi sekolah ko lepak kat video game .. main jolok bola .. hisap gam .. Mana rumah sampah .. mana tong sampah .. pun tak tau .... Dalam diri ada ikan ,,,

Wang emas ....


Lagi budak kena lenyek ....

video
Hishhh ..... ngeri ... Kalau benar video ini, di mana letaknya keperimanusiaan ..

Sejarah 'kelakar' AIM

AH bagi hadiah dekat orang lepas tu tarik balik. Memang buruk siku betullah diaorang ni, kan? Bukan kecil-kecil punya majlis tapi hampir ditonton oleh seluruh rakyat Malaysia tetapi tup-tup Khamis lepas, anugerah Lagu Terbaik untuk Penakut ditarik balik dan disampaikan kepada Sedetik Lebih, nyanyian Anuar Zain.

Joyah anggap ini adalah satu hal yang paling kelakar akan dikenang dalam sejarah industri kita. Bukan soal layak atau tidak lagu tu menang tapi soal kredibiliti Persatuan Rakaman Industri Malaysia (RIM) dan syarikat Ernst & Young yang terlibat dalam penjurian.

Alasan mereka wakil daripada Ernst & Young yang salah kira. Ini bukan kes kecil, bukan anugerah di sekolah menengah untuk acara pakaian beragam terbaik yang kononnya paling berprestij yang kita ada.

Sudahlah sebelum AIM berlangsung lagi ramai yang dah ugut nak boikot. Bila jadi macam ni langsung orang terus tawar hati nak masuk bertanding lagi. Soal macam ni memang tak boleh buat main-main sebab ini kes besar.

Joyah melihat kredibiliti RIM dan Ernst & Young memang tercalar habis. Mengaku bersalah bukan bermakna seratus peratus mereka jujur. Mengaku bersalah dalam hal macam ni ibarat menepuk air dalam daun keladi, terpercik muka sendiri.

Lagu Penakut sebelum ini diiktiraf sebagai lagu terbaik walaupun tidak menang dalam mana-mana kategori. Alasan penganjur ketika itu ialah orang berlainan yang menilai setiap kategori.

Tup-tup bila ramai yang mempertikai perkara tersebut, terus sahaja tarik balik anugerah tu dengan alasan salah perkiraan dan selayaknya Sedetik Lebih yang menang.

Habis macam mana pula dengan Yuna? Memang ramai yang puji Yuna sangat profesional dalam menangani masalah ini. Dia datang ke sidang media untuk memperbetulkan keputusan yang dibuat dengan hati terbuka, masih mampu tersenyum lebar walaupun mengakui dia agak kecewa.

Yuna memang bagus, kalau perkara ni berlaku pada Joyah, memang Joyah pulang balik kesemua trofi pada penganjur

Apalah sangat makna sebuah anugerah kalau harga diri diri kita dicampak-campak ke hulu ke hilir dengan sesuka hati,kan? Dalam hal ini Yuna dah membuktikan yang dia memang ada harga diri yang tinggi. Syabas Yuna.

Joyah harap tahun depan ada muka lain yang akan terlibat dalam pengajuran AIM. Mana-mana pihak yang berasa sudah tidak ada kemampuan tu, tu sila undur diri dan beri sajalah tanggungjawab kepada yang lebih layak!

space U8 Eco Mall, Shah Alam ....

space u8 .. Malaysia First Eco-Mall
Now Opening ....

Untuk esok ....

Untuk program esok pagi .... hmmm ... pagi nie ...

26 November 2011

Kena nanti baru tau ...

Udah laa hari hujan .. jalan licin .. mau lagi bawak laju-laju .. pas2 guna emergency lane lagi .... Apa yang ko kejar ???? Kalau dah xciden, kan menyusahkan orang lak ....

25 November 2011

Tatkala mereka stress .....

Janji tak kacau orang kan .... Hahahah ... kantoi ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...