28 December 2012

Setiap Sabtu dan Ahad


posted from Bloggeroid

26 December 2012

Klinik kerajaan biler agak nyer nak ada ..


Klinik kerajaan biler agak nyer nak ada camnie ..

posted from Bloggeroid

Sesak ..


Ada orang kata biar sesak jalan tapi jangan sesak kepala otak ...

posted from Bloggeroid

25 December 2012

Clear ....


posted from Bloggeroid

22 December 2012

KFC Shrimp


Tiga ekor udang jer ...

posted from Bloggeroid

18 December 2012

Seni atau kejuruteraan ..


posted from Bloggeroid

17 December 2012

Tarik air ..


posted from Bloggeroid

15 December 2012

Belanja dan menang ..


posted from Bloggeroid

Nak jumpa Maya Karin ?


posted from Bloggeroid

10 December 2012

Orang lain pun ada handphone ..


Tak reti-reti nak mode silent atau off jer handphone tu masa nak solat ... Nie tak sekejap lagu dangdut .. Pastu lagu Gangnam .. lagu jiwang ... macam-macam ringtones kuar .. Mana khusyuk masa solat ...

posted from Bloggeroid

09 December 2012

Bila kali terakhir ....


Bila kali terakhir anda menggunakan telefon awam ...

posted from Bloggeroid

Ingatan yang nak cari kerja ...


posted from Bloggeroid

Renungkan ..


posted from Bloggeroid

06 December 2012

Berlonggok ...


posted from Bloggeroid

05 December 2012

Penyelesaian ?


posted from Bloggeroid

Periksalah dengan teliti ...


posted from Bloggeroid

04 December 2012

Sekadar Ingatan ...


posted from Bloggeroid

22 November 2012

Asal usul nama Muar


posted from Bloggeroid

16 November 2012

Gaji naik lagi ..


posted from Bloggeroid

05 November 2012

Cikgu pukul anak murid ....

Harap-harap kat Malaysia tak berlaku ....

30 October 2012

Hantu nyer AES ....


Kan dah kena tangkap akhirnya ....

28 October 2012

What we focus ...


posted from Bloggeroid

27 October 2012

Awal, pertengahan dan akhirnya ..


posted from Bloggeroid

Sayang emak ..


posted from Bloggeroid

Jangan begini ...


posted from Bloggeroid

26 October 2012

Mulut kita ...


posted from Bloggeroid

24 October 2012

Dua bulan bonus ...


posted from Bloggeroid

22 October 2012

"MIKO STYLE"

Sebab dia bagus ..


posted from Bloggeroid

Selagi hidup, kita berhak ..


posted from Bloggeroid

20 October 2012

Rantai anak untuk kerja

GUANGZHOU: Dua kanak-kanak dirantai pada sebuah bangunan di bandar raya ini ketika ibu bapa mereka bekerja. Budak lelaki dan kakaknya, berusia tiga dan empat tahun diikat dengan rantai besar supaya mereka tidak boleh melarikan diri atau diambil oleh orang tidak dikenali. Kanak-kanak berkenaan, yang ibu bapanya pekerja pendatang yang miskin, pernah dilihat menangis mengenangkan keadaan mereka yang terpaksa di rantai itu. Penduduk berhampiran berkata, ibu bapa kanak-kanak itu berasal dari Hunan, wilayah selatan China dan melakukan pelbagai jenis kerja di kawasan itu. 
Terlalu bahaya untuk membawa mereka ke kawasan pembinaan ketika mereka bekerja. Kerana itu, pasangan berkenaan merantai anak mereka untuk memastikan mereka selamat. Si bapa berkata, dia dan isteri sedar mereka tidak sepatutnya merantai anak mereka sedemikian. “Isteri saya sudah beberapa kali menangis kerana terpaksa merantai mereka. Tetapi, kami tidak punyai pilihan,” katanya. Perbuatan itu menggambarkan kemiskinan melampau yang dihadapi ramai keluarga di China. Sebahagian ibu bapa tidak mampu membayar penjagaan anak atau anggota keluarga yang kurang upaya ketika mereka keluar bekerja. Bulan lalu, gambar mendedahkan nasib seorang gadis berusia 13 tahun, Jiang Manqi, yang diikat pada basikal berenjin di Fuzhou, wilayah Fujian. Dia diikat sedemikian untuk membolehkan datuknya mengutip sampah untuk dikitar semula. Keluarganya tidak mampu untuk mengubati penyakit sawannya. Kerana itu dia diikat pada basikal supaya anggota keluarganya boleh mengawasinya. Sementara itu, di Nanjing, timur China, seorang wanita merantai anaknya dalam sebuah bilik sejak 21 tahun lalu. Hong Chunlin, 37, menghabiskan sebahagian besar masanya dengan tangan dirantai pada katil. Dia dijaga oleh ibunya, Chen Jiufang yang beryusia 71 tahun. Wanita itu berkata, dia bertindak demikian selepas kelakuan anaknya menjadi ganas. - DM

Sumber : Harian Metro

.:. Zalim ... Zalim ...

19 October 2012

Boss selalu kata ...


posted from Bloggeroid

Change the impossible to possible !


posted from Bloggeroid

18 October 2012

Dear awak ..


posted from Bloggeroid

16 October 2012

Nak ker camtu ..


posted from Bloggeroid

12 October 2012

Pegawai Awam Mahu Ke Luar Negara Perlu Dapat Kelulusan KSN, KSU


Peraturan Perjalanan Pegawai Awam Ke Luar Negara Atas Urusan Persendirian

11 October 2012

Kena serang hantu ....

Kena Prank ....

Ada yang part sensor ...

04 October 2012

Senarai syarikat dan laman sesawang yang telah dikenal pasti tidak diberikan kebenaran atau kelulusan di bawah undang-undang dan peraturan berkaitan yang ditadbir oleh BNM


Peringatan kepada Semua Pengguna 

Bank Negara Malaysia (BNM) ingin memberitahu orang ramai mengenai senarai syarikat dan laman sesawang yang tidak diberi kebenaran atau kelulusan di bawah undang-undang dan peraturan berkaitan yang ditadbir oleh BNM. Sila ambil perhatian bahawa senarai ini bukan senarai sepenuhnya. Senarai ini hanya bertujuan sebagai panduan kepada orang ramai berdasarkan maklumat dan pertanyaan yang diterima oleh BNM. Senarai ini akan dikemas kini dari semasa ke semasa untuk rujukan orang ramai. 

02 October 2012

Iklan Pengambilan Pekerja Sambilan Harian (PSH) - Penolong Jurutera Gred J29




Iklan Pengambilan Pekerja Sambilan Harian (PSH) - Penolong Jurutera J29 di Bahagian Pengurusan Hartanah, Jabatan Perdana Menteri

Tarikh tutup permohonan : 15 Oktober 2012 (Isnin)

01 October 2012

Biawak sekodeng ...


posted from Bloggeroid

Di mana minda kita ..


posted from Bloggeroid

28 September 2012

Terima kasih ..


27 September 2012

Masyarkat ?


23 September 2012

Senyum pun kena pecat



22 September 2012

Senarai Lokasi Pemasangan Kamera AES

AES berkuatkuasa esok, 23 September 2012

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melaksanakan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di 14 lokasi panas sekitar Perak, Selangor, Putrajaya dan di ibu negara berkuat kuasa esok. Pelaksanaan kamera berteknologi tinggi itu merupakan fasa pertama yang terdiri daripada 10 lokasi bagi merakam kesalahan memandu melebihi had laju dan empat lokasi lagi merakam kesalahan melanggar lampu isyarat.

Pelaksanaan AES adalah satu langkah serius kerajaan untuk mengurangkan kadar kematian akibat kemalangan jalan raya. “Orang ramai harus melihat pelaksanaan AES sebagai cara untuk mendidik pengguna jalan raya, bukan untuk memberi lebih kuasa kepada JPJ untuk keluarkan saman,” Pengguna jalan raya boleh mengetahui lokasi pemasangan kamera AES melalui papan tanda yang dipasang sebelum mereka memasuki zon operasi kamera tersebut. Kamera yang merakam kesalahan memandu melebihi had laju, papan tanda akan diletakkan dalam lingkungan dua kilometer dari lokasi kamera AES dipasang. “Bagi kesalahan melanggar lampu isyarat pula, papan tanda akan dipasang dalam lingkungan 50 hingga 500 meter dari persimpangan lampu isyarat. “Selain itu, orang ramai juga boleh merujuk senarai lokasi pemasangan kamera AES di laman web JPJ iaitu www.jpj.gov.my,”

Pemilik kenderaan yang menerima notis saman AES boleh mengajukan pertanyaan dengan menghubungi Pusat Kawalan AES di talian 03-7846 4400 bagi negeri Perak dan 03-7628 8268 untuk negeri Selangor, Putrajaya dan Kuala Lumpur.

Sumber : www.jpj.gov.my



17 September 2012

Campak bayi dari flat


PETALING JAYA: Kejam apabila seorang bayi perempuan yang cukup sifat dicampak dari tingkat tiga sebuah apartmen 11 tingkat ke kawasan tempat letak kereta Blok 1, Apartmen Desa Mentari, di sini, kira-kira jam 11 pagi, semalam. Bayi itu dipercayai baru dilahirkan kerana masih mempunyai tali pusat dan mayatnya ditemui seorang penduduk di kawasan itu, Jundi Mat, 35, yang pada mulanya menyangka ia bungkusan sampah yang dibuang penduduk di blok berkenaan. “Saya sangka bungkusan yang dibaling dari tingkat atas itu sampah berisi nasi basi yang dibuang penduduk di sini kerana perkara itu sering berlaku, namun sebaik diperiksa saya terkejut apabila ia rupa-rupanya mayat bayi,” katanya. Jundi berkata, dia kemudian meminta beberapa orang penduduk di situ sama-sama memeriksa bungkusan berkenaan bagi mengesahkan ia mayat bayi dan bukan anak patung. Menurutnya, bayi yang berkulit cerah itu ditemui dalam keadaan tertiarap dan ada kesan kecederaan parah di kepala. “Saya tidak pasti dari mana ia dicampak kerana ketika itu saya sedang mengambil motosikal yang terletak kira-kira dua meter dari lokasi bayi ini ditemui. “Sebaik terdengar bunyi objek jatuh, saya berpaling ke arah bunyi itu dan segera memerhatikan bungkusan berkenaan,” katanya yang meminta seorang penduduk memaklumkan kejadian itu kepada polis. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi berkata hasil pemeriksaan forensik, polis percaya bayi itu maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala. “Bayi itu dipercayai dicampak dari tingkat tiga apartmen berkenaan dan polis sudah menahan seorang wanita pekerja kilang berusia 20-an beberapa jam kemudian dipercayai terbabit dalam kejadian itu,” katanya. Menurutnya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan mayat bayi itu dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk bedah siasat. 

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/17

16 September 2012

Jangan ...


posted from Bloggeroid

13 September 2012

Surprise! Britney Learns 'Gangnam Style' from Psy!

12 September 2012

Too busy ..


posted from Bloggeroid

Lemas di Taman Gelora



KUANTAN: Aksi jijik dua lelaki homoseksual yang asyik melepaskan gelora nafsu songsang mereka di kawasan rekreasi Taman Gelora, di sini, terbantut apabila mereka dicekup penduduk tempatan yang melakukan rondaan bagi mencegah perlakuan itu, awal pagi kelmarin. Seorang daripada penduduk terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Fairuz, 30, berkata, dua remaja lelaki berusia 19 dan 20 tahun itu dicekup jam 2 pagi selepas intipan dilakukan 15 minit. Menurutnya, penduduk kawasan perumahan berhampiran Taman Gelora kerap melakukan rondaan untuk mencekup pasangan homoseksual selepas tidak sanggup melihat taman rekreasi itu menjadi lubuk maksiat golongan terbabit. Fairuz berkata, ketika dia dan seorang rakan melakukan rondaan awal pagi kelmarin, mereka mengesan aksi mencurigakan dua individu yang dilihat asyik memadu asmara.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...